عمومی

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا (2)

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا (1)

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

آلودگی هوا در ایران

در گذشته و سالهای دهه 90 آلودگی هوا بیشتر منوط به فصل زمستان و کلان شهرهایی مانند تهران و تبریز و اصفهان و… بود و ساکنین مناطق جنوبی و شمالی کشور کمتر با پدیده هایی مثل ریزگرد و آلودگی های شیمیایی روبرو میشدند؛ اما با گذشت زمان و تغییرات اقلیمی شدید که در منطقه فلات ایران و کشورهای همسایه رخ داده است در تمام فصول سال با پدیده های آلودگی هوا و ریزگردهایی که به واسطه خشک شدن رودخانه ها و دریاچه ها رخ میدهد مواجه هستیم. در کشور عراق به دلیل خشکسالی رخ داده طوفان های شن و نمکی با ورود به بخش غربی ایران باعث ناراحتی ساکنین این مناظق میشود و هم وطنان شهرهای غربی مانند اهواز با آلودگی هوای شدید مواجه هستند.

  انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا[/caption]

خرید دستگاه تصفیه هوا

در شهرهای صنعتی مانند اصفهان و تهران این آلایندگی به جهت فعالیت شدید کارخانجات صنعتی و نیروگاههای سوخت که از مازت به عنوان سوخت اصلی برای تامین برق استفاده میکنند ایجاد میشود. ساکنین این مناطق تقریبا در تمامی فصول سال با این پدیده مواجه هستند و طبق اعلام آمار رسمی در سال 1401 کلانشهر تهران تنها 3 روز!!! پاک را تجربه نموده است و ساکنین تهران تقریبا در تمامی روزهای سال با آلودگی هوا دست و پنجه نرم نموده اند.
در کنار این موارد ضرورت تهویه مناسب هوا برای ساکنین مناطق آلوده بسیار مهم و حیاتی میباشد.فروشگاه اینترنتی کیش طب با بیش از 2 دهه سابقه در زمینه فروش تجهیزات و محصولات پزشکی همواره در تلاش است با ارائه محتوا ومشاوره های مناسب در زمینه خرید تجهیزات مراقبت و سلامتی در کنار شما همراهان عزیز باشد. در این مقاله ضرورت مقابله با آلودگی هوا به عنوان چالش جدی این روزهای شهرنشینی بیش از پیش احساس خواهد شد و در ادامه با معرفی و مشاوره در زمینه خرید دستگاه تصفیه هوای مناسب و انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا با شما همراه خواهیم بود.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

مراحل فیلتراسیون دستگاههای تصفیه هوا

دستگاههای تصفیه هوا با توجه به نوع و برند سازنده شامل انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا میباشند که با توجه به قیمت و ظرفیت این دستگاهها مراحل مختلفی از حذف ذرات و آلودگی های محیطی را شامل می شوند. اما به طور کلی معروفترین فیلترهای دستگاههای تصفیه هوا شامل فیلترهای کربن اکتیو و فیلترهای هپا می باشد که در انواع و کیفیت های متفاوت در بازار بسته به مدل و برند سازنده موجود می باشد.

فرآیند فیلتراسیون دستگاههای تصفیه هوا از 3 تا 7 مرحله متفاوت میباشد که فیلترهای با طول عمر کوتاه معمولا ذرات معلق در هوا که ابعاد بزرگتری را دارند جذب نموده و فیلترهای قدرتمندتر توانایی جذب ذرات ریز مانند ریزگردها و ویروس ها را دارا می باشند. شما با مشاوره تخصصی کارشناسان فروش فروشگاه کیش طب میتوانید با توجه به ابعاد محیط و کاربری عمومی یا خصوصی دستگاه تصفیه هوا و فیلترهای مناسب خود را تهیه نمایید. انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا در فروشگاه کیش طب بسته به نیاز شما مخاطبان گرامی موجود می باشد که برای تعویض این محصول مشاوره تخصصی رایگان را از همکاران ما دریافت خواهید نمود.

فیلتراسیون اولیه دستگاه تصفیه هوا اولین سد دفاعی در مقابل آلودگیهای محیطیمانند گرد و غبار و پرز و موی فرش و حیوانات می باشد که با فیلتر اولیه مناسب و قوی طول عمر فیلترهای تخصصی تر شامل هپا و کربن فعال افزایش چشمگیری خواهد یافت.لازم به ذکر است معمولا در مدلهای متداول بازار پیش فیلترها یا فیلترهای اولیه قابل شست و شو بوده و پس از اینکه احساس نمودید فیلتر نیاز به نطافت دارد میتوانید با کمک آب و باد مناسب این فیلتر را مانند روز اول نظافت نمایید.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا

در تصویر روبرو شما با مراحل مختلف فیلتراسیون یک دستگاه تصفیه هوا آشنا خواهید شد که در مراحل مختلف

ذرات و آلودگی های مختلف فیزیکی و شیمیایی به کمک مراحل مختلف فیلتراسیون حذف شده و هوایی پاک و

مطبوع در محیط محیا خواهد شد.

فیلتر کربن فعال

مرحله دیگری از انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا شامل فیلتر کربن فعال یا کربن اکتیو می باشد که این فیلتر از مهمترین قسمت های دستگاههای تصفیه هوا میباشد و نسبت به پیش فیلتر عمری کوتاهتر و نسبت به فیلتر های هپا طول عمر بیشتری دارد. فیلتر کربن اکتیو با قابلیت جذب 3000 نوع از ترکیبات گازی مضر معلق در هوا به عنوان جاذب ترین فیلتر دستگاههای تصفیه هوا شناخته میشود و دلیل آن خاصیت واکنش پذیری بالای کربن با اکسیژن می باشد و ذرات شیمیایی مضر با کمک این فیلتر از هوای محیط پاک خواهد شد. به طور کلی فیلتر کربن فعال در محیط های شهری و صنعتی کارایی بالایی خواهد داشت.

این فیلتر قدرتمند با سطح جذب بالا در تماس با هوای محیط گازهای سمی مانند فرمالدئید، H2S و NH3 را از محیط دفع مینماید و برای سالمندان و نوزادان بسیار مهم و حیاتی میباشد. همچنین در محیط های عمومی این فیلتر توانایی جذب دود سیگار و بوهای نامطبوع را دارا بوده و در کنار فیلتراسیون اولیه کارایی ارزشمند یک دستگاه تصفیه هوا را تضمین مینماید.

این فیلترها بعد از گذشت مدت زمانی با قرارگیری در محیط طبیعی و در تماس با نور آفتاب مجددا کارایی خود را بازیافته و معمولا بین 3 تا 7 سال بسته به محیط استفاده شده طول عمر این فیلتر خواهد بود.

فیلتر هپا

فیلتر هپا به عنوان مهمترین قسمت سیستم فیلتراسیون یک دستگاه تصفیهه هوا می باشد و به عنوان قلب دستگاه تصفیه هوا شناخته می شود.

طبق اعلام سازمان بین المللی استاندارد (ISO) یک فیلتر هپا مناسب باید تا 99.95% ذرات معلق در هوا با قطر بیش از 0.3 میکرون را جذب و تصفیه نماید که این به معنی اهمیت بالای این فیلتر در دستگاههای تصفیه هوا می باشد.این فیلتر با حذف گرده گیاهان از انواع مختلف آلرژی فصلی پیشگیری می نماید و همچنین باید ویروس و باکتری های معلق در هوا را جذب و خنثی نماید. فیلتر های هپا از درهم تنیده شدن الیاف های پیشرفته از جنس فایبرگلاس تشکیل شده و فضای باز مابین این الیاف تنها 0.3 میکرون می باشد که این به معنی گیر افتادن میکروب ها و الودگی های بسیار ریز در دام این فیلتر قدرتمند می باشد.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا - هپا

انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا – هپا

در تصویر روبرو شما به خوبی با بافت های میکروسکوپی فیلترهای هپا آشنا خواهید شد که با عبور جریان هوا

از محیط به دستگاه تصفیه هوا ذرات ریز معلق در هوا درون لایه های این فیلتر گرفتار می شوند.

فیلتر هپا برای اولین بار در جنگ جهانی دوم و در پروژه منهتن مورد استفاده قرار گرفت که دانشمندان آمریکایی

به دنبال ساخت فیلتری قدرتمند برای حذف ذرات رادیواکتیو از محیط بودند و کلمه HEPA مخفف واژه High Efficiency Particulate Air به معنی فیلتر راندمان بالای تصفیه ذرات هوا می باشد. لازم به ذکر است انواع مختلف دیگری از فیلتر هپا به عنوان یکی از انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا درون دستگاههای دیگری مانند جاروبرقی برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به درون موتور استفاده می شود. فیلتر هپا قابلیت شست و شو نداشته و بر خلاف فیلتر کربن اکتیو نیاز به نگهداری و تعویض مناسب و به موقع دارد.

برخلاف فیلتر کربن اکتیو این فیلتر قابلیت جذب بو را نداشته و ذرات مولکولی گازی با واکنش کربن و اکسیژن از محیط حذف خواهد شد و در واقع فیلتر هپا و کربن اکتیو مکمل های مناسبی درون یک مجموعه فیلتراسیون قدرتمند هستند.

به صورت کلی در دستگاههای تصفیه هوا انواع فیلتر دستگاه تصفیه هوا نیاز به تعویض دوره ای داشته و برای تعویض فیلتر هپا زمانی بین یک الی دو سال و برای فیلتر کربن اکتیو زمانی مابین سه تا هفت سال بسته به زمان استفاده از دستگاه و نوع فیلتر پیشنهاد شده است.

انواع فیلتر تصفیه هوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *