عمومی

گن های لاغری و تناسب اندام

گن های لاغری

 

گن های لاغری و تناسب اندام

همیشه تمام افراد به دنبال داشتن اندامی مناسب هستند. تناسب اندام در سلامت جسم و روح افراد تاثیر فراوانی دارد. در این مقاله سعی شده با بررسی ارتباط استفاده از گن های لاغری (گن های ساعت شنی) و تناسب اندام نسبت به بیان راه کاری مناسب در تسریع رسیدن به تناسب اندام و داشتن اندامی زیبا به شما خواننده محترم کمک شود.

 

اضافه وزن به چه معناست

اضافه ‌وزن و چاقی به معنای عامیانه در واقع تجمع چربی غیرطبیعی و یا بیش ‌از حد در بدن است. چاقی عموماً به دلیل مصرف کالری بیشتر از حد نیاز بدن در روز ایجاد می شود. این نوع کالری بیشتر در غذاهای چرب و شیرین وجود دارد. بدن نسبت به فعالیتی که در طول روز دارد مقدار مشخصی کالری می سوزاند که هر مقدار بیشتر از آن به چربی تبدیل شده و در بدن ذخیره می شود. انرژی اضافی توسط بدن به عنوان چربی ذخیره می شود.

از نظر علم پزشکی تعریف اضافه ‌وزن و چاقی در بزرگسالان با  واحدی به نام BMI تعریف می شود. در واقع شاخص توده بدنی یا BMI به‌عنوان یک ابزار غربالگری برای سنجش تناسب اندام و وجود اضافه یا کمبود وزن به کار می رود.

اضافه وزن و چاقی باعث ایجاد مشکلات جسمی و یا روحی بسیار زیادی برای افراد می شود. از مشکلات جسمی می توان به بروز انواع  مشکلات قلبی و عروقی اشاره کرد. سالانه بسیاری از افراد بر اثر اضافه وزن دچار حملات قلبی و یا فشارخون می شوند. یکی دیگر از مشکلاتی که در اثر وزن بالا برای فرد ایجاد می شود می توان به انواع درد های نقاط مختلف بدن مانند کمر درد، زانو درد و یا پا درد اشاره کرد.

اضافه وزن همچنین می تواند علاوه بر مشکلات جسمی، مشکلات متعدد روحی روانی برای فرد ایجاد کند که به عنوان مثال: کم شدن اعتماد به نفس و افسردگی یک نمونه از این مشکلات می باشد.

 

BMI چیست؟

BMI در حقیقت معیاری برای سنجش تناسب اندام است که نشان می دهد آیا وزن شما متناسب با قدتان است یا خیر. این معیار از تقسیم وزن (بر حسب کیلوگرم) بر قد (بر حسب متر) به دست می آید.

نتایج BMI و عدد به دست آمده به صورت زیر سنجیده می شود:

18.5 تا 24.9 به این معنی است که شما وزن مناسبی دارید.

25 تا 29.9 به این معنی است که شما اضافه وزن دارید.

30 تا 39.9 به این معنی است که شما چاق هستید.

40 یا بالاتر به این معنی است که شما به شدت چاق هستید.

 

عوارض اضافه وزن و چاقی

این نکته بسیار مهم است که اگر دچار اضافه وزن و یا چاقی هستید اقدامات لازم برای مقابله با آن را انجام دهید، زیرا اضافه وزن می تواند علاوه بر ایجاد تغیرات فیزیکی و ظاهری، منجر به مشکلات جدی در سلامت فرد شود.

برخی از این مشکلات عبارتند از:

  • دیابت نوع 2
  • فشار خون بالا
  • بیماری عروق کرونر قلب
  • انواع سکته مغزی و قلبی
  • کم کاری غده تیروئید
  • سنگ کیسه صفرا
  • کاهش باروری
  • بیماری کبد و بیماری کلیوی
  • استئوآرتریت، وضعیتی که شامل درد و سفتی در مفاصل شما می شود
  • برخی از انواع سرطان مانند سرطان سینه و سرطان روده
  • کلسترول بالا و آترواسکلروز (جایی که رسوبات چربی عروق شما را باریک می کند)
  • رفلاکس معده به مری (GORD)، که در آن اسید معده از معده به بیرون نشت می کند و به روده می رود.

 

با اضافه وزن خود چه کنیم؟

بهترین راه برای کاهش وزن مسلما استفاده از رژیم غذایی درست، زیر نظر پزشک متخصص و انجام حرکات ورزشی به صورت منظم می باشد. اما در راستای کاهش وزن یکی از بهترین راه هایی که افراد را سریع تر به نتیجه دلخواه خود می رساند و سرعت روند لاغری و چربی سوزی را بالا می برد، استفاده از گن های لاغری وگن های تناسب اندام ساعت شنی می باشد.

 

گن های لاغری چیست

یکی از ابزارهایی که برای لاغری، تناسب اندام، تسکین دردهای عضلانی و… مورد استفاده قرار می گیرد گن یا کمربندهایی ساخته شده از جنس لاتکس است. گن لاغری لباسی است که ساختاری کششی دارد و موجب جمع شدن چربی‌ها می‌شود. این موضوع باعث می شود اندام فرد جمع و جور تر شود و در اثر استفاده مداوم به علت تعریق زیاد در ناحیه مورد استفاده سبب لاغری موضعی شده و به تناسب اندام فرد کمک کند. این نوع پوشش دارای انواع مختلفی می باشد.

 

گن ساعت شنی چیست؟

این مدل نیز نوعی از گن های لاغری است، که برای افراد دارای چربی اضافه در ناحیه شکم و پهلو مناسب می باشد. این گن کمک می کند فرم و استایل بدن افراد به شکل ساعت شنی (یعنی کمر و پهلوهایی باریک تر) نزدیک شود و به همین دلیل در بین افراد به خصوص بانوان محبوبیت زیادی دارد. علاوه بر کمک به زیبایی اندام و افزایش انحنای بدن در پهلوها، گن ساعت شنی از عضلات ناحیه کمر نیز محافظت کرده و ممکن است برای برخی از افراد پس از عمل جراحی شکم نیز مورد استفاده قرار گیرد. از این گن ها می توان در موارد مختلفی از جمله ورزش، پیاده روی، فعالیت های روزانه و کار و به طور کلی حتی در زیر لباس به راحتی استفاده کرد.

 

عملکرد گن ساعت شنی و ویژگی ها

گن های ساعت شنی همانند تمامی گن های مختلف عملکردی مشابه دارند. این گن ها با افزایش تعریق بدن و فشرده کردن سلول های چربی در اطراف شکم و پهلوها، به کاهش وزن و فرم دهی عضلات شکم و پهلو کمک می کنند. البته این نکته حائز اهمیت است که برای نتیجه گیری بهتر در چربی سوزی، استفاده از این گن ها به همراه رژیم لاغری و ورزش مرتب می تواند به افراد کمک بیشتری کند و روند چربی سوزی را افزایش دهد.

 

  • تغییر شکل اندام فرد

یکی از دلایلی بسیار مهمی که افراد مختلف به خصوص خانم ها بیشتر تمایل به استفاده از این گن ها دارند، کاهش سایز فوری در استفاده همان لحظه از این محصول می باشد که با فشرده کردن چربی ها چند سایز از سایز اصلی فرد کم می کند.

 

  • کم شدن اشتها

استفاده از این گن ها به علت فشرده سازی چربی های ناحیه شکم و پهلو باعث فشار آوردن به معده می شود و فضای کمتری در معده برای خوردن غذا باقی می ماند که، به صورت ناخود آگاه اشتهای فرد کم می شود.

 

  • افزایش سوخت و ساز بدن

گن های ساعت شنی همانطور که در بالا اشاره شد، از جنس لاتکس می باشند و با گرم کردن چربی های ناحیه شکم و پهلو موجب تعریق بیشتر در این ناحیه، افزایش سوخت و ساز بدن و نتیجه آب شدن چربی ها می شوند.

 

  • تسکین کمر درد های خفیف

این گن ها را به گونه ای می سازند که عضلات، مهره های کمر و ستون فقرات فرد در یک راستای درست قرار بگیرد و استایل و فرم بدن شخص را اصلاح کند درنتیجه این گن ها، می تواند برای افرادی که از کمردرد های خفیف نیز رنج می برند مفید باشد.

 

  • طراحی اصولی و خاص

گن های ساعت شنی از سه لایه فشرده شده ساخته شده است و در لایه ی داخلی آن از یک ابر نرم استفاده شده است تا راحتی را برای مصرف کنندگان فراهم کند. همچنین این گن ها دارای دو مدل فنر در داخل خود هستند. فنر های دور تا دور، باعث فرم دهی بهتر گن می شود و فنر های استیل منعطف در داخل این گن، از لوله شدن آن جلوگیری می کند.

 

  • قابل استفاده در هر زمان دلخواه

از گن های ساعت شنی می توان در هر زمان ممکن از جمله، انجام کارهای روزمره در محل کار، در مواقع ورزش و پیاده روی، بعد از زایمان، بعد از عمل های جراحی باز شکمی یا پیکر تراشی و …. موارد دیگر نیز استفاده نمود.

 

انواع گن های ساعت شنی

گن های ساعت شنی در مدل های مختلفی در بازار موجود می باشد و مصرف کنندگان با توجه به نیاز خود می توانند این مدل ها را تهیه کنند. انواع این گن ها به صورت زیر می باشد:

 

  • گن تاپی با قابلیت تنظیم بند

این نوع گن ساعت شنی بیشتر مناسب افرادی می باشدکه در قسمت پشت کمر و زیر بغل دارای چربی های انباشته شده ی بیشتری هستند و یکی از ویژگی های این مدل بند های قابل تنظیم آن می باشد که باعث می شود حجم کمتری از کمر پوشیده شود که این موضوع بسیار مناسب استفاده خانم ها در زیر لباس های مجلسی می باشد که پشت آن ها باز است.

 

  • گن جلیقه ای

این نوع گن شبیه مدل بالایی می باشد اما دو تفاوت عمده دارد؛ اول اینکه این مدل قسمت بیشتری از ناحیه کمر را پوشش می دهد و همچنین دومین تفاوت این است که این مدل قابلیت تنظیم قد را ندارد.

 

  • گن کمری بدون بند

این مدل بیشتر برای افرادی مناسب است که سایز متناسبی دارند و فقط می خواهند با پوشیدن گن چند سایز کم کنند. شما می توانید از این گن به راحتی در انجام بیشتر فعالیت های روزانه و کارهای سبک و ورزش از جمله پیاده روی استفاده کنید. اما اگر در ناحیه پشت کمر خود چربی اضافه زیادی دارید بهتر است از این مدل استفاده نکنید.

 

چند نکته مهم قبل از خرید گن های ساعت شنی

برای اینکه در استفاده از این محصول بیشترین نتیجه و بازده را دریافت کنید بهتر است به چند نکته مهم حتما توجه داشته باشید:

 

  • انتخاب سایز مناسب

حتما سایز خود را درست انتخاب کنید زیرا استفاده از گن های بزرگتر از سایز خود، هیچ تاثیری روی لاغری شما نخواهد داشت و اگر گن را کوچکتر از سایز خود انتخاب کنید علاوه بر اینکه باعث اذیت شما می شود باعث انواع درد های بدنی می شود.

 

  • انتخاب نوع مناسب گن

حتما در انتخاب نوع مناسب گن مورد نظر خود دقت نمایید تا نتیجه مطلوب تری را دریافت کنید.

 

  • عدم استفاده بیش از حد

استفاده ی بیش از حد از گن های لاغری نه تنها خوب نیست بلکه برای بدن مضر می باشد.  بهتر است در هنگام خواب و یا انجام فعالیت های سنگین روزانه از این محصول استفاده نکنید. حداکثر استفاده در طول روز 8 ساعت است.

 

گن باعث تسریع لاغری می شود؟

بله به طور کلی می توان این را گفت که گن های لاغری خصوصا گن های ساعت شنی در لاغری موثر هستند زیرا با تعریق باعث آب شدن چربی های نواحی شکم و پهلو می شوند. اما نکته ای که مصرف کنندگان باید به آن توجه کنند این است که، استفاده از این گن ها برای افرادی که دارای اضافه وزن و یا چاقی هستند حتما باید همراه با رژیم غذایی، زیر نظر پزشک متخصص و ورزش به صورت مداوم صورت گیرد تا نتیجه دلخواه برای افراد حاصل شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *