عمومی

نبولایزر مش یا نبولایزر جت ، کدام یک بهتر است؟

نبولایزر مش یا نبولایزر جت

آیا می دانستید که همه نبولایزرها یکسان نبوده و تکنولوژی ساخت و نوع استفاده از آنها باهم تفاوت دارد؟ در واقع، تفاوت‌های مشخصی بین ساختار و روش کار نبولایزرها وجود دارد. در این مقاله به طور مختصر در مورد نبولایزر مش یا نبولایزر جت، و اینکه چگونه هر یک از آنها داروها را به ریه شما وارد می کند ، بحث می کنیم.

 

نبولایزر جت چیست؟

یک لحظه نبولایزهای سنتی را در نظر بگیرید، احتمالا تصویری که به ذهن شما میرسد یک دستگاه با قطعات و لوله های فراوان را خواهد بود. این تصویر، نمونه یک نبولایزر جت می باشد. نبولایزرهای جت مدت طولانی است که در دسترس هستند و به عنوان یکی از پر کاربردترین و ساده ترین مدل های نبولایزر شناخته می شوند. نبولایزرهای جت با استفاده از گاز فشرده (مانند هوا) و کمپرسور هوا عمل می کنند تا داروی مایع را به یک مه ریز شبیه بخار (آئروسل) تبدیل کنند.

این مدل نبولایزر به دلیل ساختار و قطعات خاص خود معمولاً در هنگام استفاده دست و پا گیر هستند که این موضوع مصرف دارو را در حین حرکت برای بیمار دشوار می کند. با این حال، برای افرادی که نیاز به مصرف روزانه دارو دارند نبولایزرهای جت در مقایسه با دستگاه های استنشاقی با دوز اندازه گیری شده یا همان اسپری تنفسی، بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

 

نبولایزر مش چیست؟

نبولایزرهای مش جدیدترین نوآوری در بازار نبولایزرها هستند. این مدل نبولایزر با استفاده از یک کلاهک مشبک که دارای سوراخ های بسیار ریزی است داروی مایع را به قطرات بسیار ریز و یکسان تبدیل می کند که این امر به استنشاق بهتر دارو بسیار کمک می کند.

نبولایزرهای مش تقریبا بی صدا عمل می کنند و به دلیل ساختار مدرن و طراحی ویژه بسیار کوچک و کارآمد هستند که این قابلیت سبب سهولت در انجام امور درمانی می شود. به طوری که می توان در کمتر از 7 دقیقه درمان روزانه را کامل کرد. این مدل نبولایزر به دلیل ساختار کوچک و مدرن خود معمولا با باتری کار میکند که همین موضوع سبب می شود تا در حین حرکت یا در در هر مکانی شخص بتواند درمان خود را تکمیل نماید.

به دلیل وزن کم و کوتاه شدن زمان درمان، این مدل به ویژه برای کودکان و خردسالان که استفاده از سایر مدل ها و روش های درمانی برای آنها کاری خسته کننده می باشد بسیار راحت تر و جذاب تر باشد. همچنین در بزرگسالان به دلیل وجود ساعات کاری زیاد و مشغله فراوان استفاده از یک روش درمانی سیار و قابل استفاده در مکان های گوناگون، باعث می شود شخص درمان خود را در بطور منظم و موثر ادامه دهد و در هر زمان و مکانی امکان انجام درمان خود را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *